مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

.:: یا علی بن موسی الرضا (ع) ::.

با نهایت تأسف جلسه آخر کلاس تاریخ اسلام برگزار نخواهد شد .
علاقمندان به مباحث و بیانات دکتر قنبری می توانند این مبحث را از ترم آینده(مهر ماه )  پیگیری نمایند.

انشاءالله

با توجه به پایان چذیرفتن کلاسهای آموزشی مؤسسه و ورود به ماه مبارک رمضان منتظر مباحث جدید ما در این ماه باشید!

نمرات امتحانات پس از ماه مبارک در سایت قرار داده خواهد شد .

استاد صدر الدینی در اخرین جلسه برگزاری این کلاس در ترم جاری ؛ ضمن تدریس درس 16 و بیان اوصاف برادر دینی بیان نمودند:
بیان مشکلات و ناراحتیها برای دیگران نشانگر ضعف است ، "یعنی من مرد این میدان و حل مشکل نیستم" ولی بعد از برطرف شدن ، بیان آن برای تجربه آموزی و راهنمایی دیگران اشکال ندارد .
انتقال دردها به دیگران باعث ناراحتی دوستان و شادی دشمنان می شود....


برای دانلود کردن اینجا کلیک کنید.
در آخرین جلسه تفسیر خطبه غرّاء استاد محمدی؛

برای دانلود کردن اینجا کلیک کنید.
در آخرین جلسه اخلاق ترم جاری ؛


برای دانلود کردن اینجا کلیک کنید.
... آنچه در واقعه تبوک رخ داد را می توان در ماجرای حذف امام جمعه تهران توسط اهل فتنه و به راه انداختن موج رسانه نداشتن ایشان دید. اهل فتنه قصد حذف ایشان را داشتند ولی اراده خداوند و طهارت و پاکی امام و ایشان باعث شد امر وصایت ایشان ( مقام معظم رهبری) به اثبات رسید .
اهل فتنه آن روز مرادی داشتند ولی خدا اراده ی دیگری داشت . البته باید توجه داشت که اینها قیاس نفس به نفس نیست . ما نباید امام یا مقام معظم رهبری را با امیرالمؤمنین یا پیامبر قیاس کنیم . این قیاس باطل است . هر قیاسی با اهل بیت و عترت طاهره باطل است ، اما اینها که در زندگی ایمانی هویّت پیدا می کنند ، در این امر حکومت هم همان هستند . شما نمی توانی بگویی اینها در جایگاه حاکمیت اسلامی هستند، اما اختیار دین را ندارند ... این حرف انحرافی است ...


برای دانلود کردن اینجا کلیک کنید.
روز چهارشنبه ، جشن میلاد صاحب الزمان همراه با برنامه های شاد و متنوع در مؤسسه برگزار گردید .
در این مراسم ، خانم همیز پیرامون حدیث الواح سخنانی را ایراد نمودند . علاقمندان می توانند متن کامل این جلسه را استماع نمایند:

برای دانلود کردن اینجا کلیک کنید.
... یکی از مراتب عبادت ، دعاست و در واقع مخّ العبادة است .یعنی جوهر عبادت و رکن رکین عبادت ، خود دعاست .
وقتی صحبت دعا می کنیم ، بخشی از آن بحث اجابت و عدم اجابت است .ولی بحث مهمتر آن، این است که دعا مایهی آرامش روح و روان آدمی است . این گفتگوی با خدا گاهی خیلی بالاتر از آن چیزی است که درخواست آن را دارد ...


برای دانلود کردن اینجا کلیک کنید.
... وقتی انسان در حالت احتضار قرار می گیرد ، چهار چهره در برابر او ظاهر می شود .محتضر از اوّلی می پرسد: تو کیستی ؟
_ : من مال و دارایی تو هستم .
_ : می دانی که من خیلی برای بدست آوردن تو زحمت کشیدم ، الان برای من چه کار می کنی ؟
_ : تو فقط به اندازه یک کفن می توانی از من برداری ! بیشتر از این نمی توانی ببری، چون مال متعلق به دنیاست و به برزخ منتقل نمی شود و از این پس تسلط تو بر من تمام است !
_ : از چهره دوّمی سؤال می کند : تو کیستی ؟
_ : من اهل تو هستم ( قوم و خویش و خانواده و ... )
_ : شما که می دانی من چقدر دلسوز شما بودم و برای شما کار کردم ! برای من کاری می توانی بکنی؟
_ : ما تو را تا توی قبر همراهی کرده ، دفن کرده و بر می گردیم !!!

برای دانلود کردن اینجا کلیک کنید.
السلام علیک یا ابا صالح المهدی
ای آخرین بهار چرا دیر کرده ای
ای مرد با وفا چرا دیر کرده ای
این جشن ها برای تو تشکیل می شود
این اشک ها برای تو تنزیل می شود
بوی خزان گرفته پاییز می دهد
سالی که بی نگاه تو تحویل می شود
تقویم را ورق بزن و انتخاب کن
این جمعه ها برای تو تعطیل می شود
   اللهم عجّل لولیک الفرج
... در روایات داریم که اسلام بر پنج ستون استوار است : نماز - روزه – زکات – حج – ولایت .
پرسیدند : کدام افضل تر است ؟
امام معصوم فرمودند : ولایت؛ چون ولایت کلید اینهاست و آن والی است که دلیل به سوی اینهاست . ولایت کلید نماز است ، بدون ولایت کسی سراغ نماز برود به در بسته زده است الی آخر .
نماز، روزه ، زکات و حج در عالم برزخ وجود دارند ، ولایت از اینها می پرسد : شما کیستید ؟
آنها خود را معرفی کرده می گویند : نمازم – روزه ام – زکاتم – حجم ، ولایت می گوید: هر کدام طرف خودتان را پوشش دهید و هر جا که شما ماندید و کم داشتید ، من هستم ...


برای دانلود کردن اینجا کلیک کنید.

دسته بندی ها

حدیث هفته

رفتاری عادلانه

امام على علیه السلام

أعدَلُ السّیرَةِ أن تُعامِلَ النّاسَ بِما تُحِبُّ أن یُعامِلوکَ بِهِ

عادلانه ترین روش، آن است که با مردم، چنان رفتار کنى که دوست مى دارى با تو رفتار کنند

غرر الحکم، ح3170؛ میزان الحکمه: ج7، ص100