مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

.:: یا علی بن موسی الرضا (ع) ::.

کتاب خوب بخوانیم


🔸 نگاه ما به زندگی اهل بیت علیهم السلام یک نگاه تاریخی است، نگاه تعبّدی و تقدّسی است. مثلاً زندگی حضرت صدّیقه طاهره برای خانمها مثل یک ماجرای جذّاب تاریخی و یک رمّان عشقی_عاطفی غلیظ است. این درست نیست...



برای دریافت فایل کلیک کنید
حجم: 17.9 مگابایت

🔸آداب مهمانی دادن و مهمانی رفتن

🔸ازنگاه دین مهمانی رفتن و میزبانی کردن تابع آداب خاصی است و در آن شخصیت خانه و خانواده به نمایش در می آید.

🔸شایسته نیست که انسان بدون دعوت به ضیافتی وارد شود

🔸قرآن کریم در آیه ۵۳ سوره احزاب به اهل ایمان اینگونه دستور می دهد: «لا تدخلوا بیوت النبی...»

 


برای دریافت فایل کلیک کنید
حجم: 15.8 مگابایت

13 آبان
 حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام 17 ربیع الاول سال 570 میلادی به دنیا آمدند و سرانجام پس از قرن ها، انتظار عالم خلقت به سر آمد و بزرگ ترین هدایتگر انسان ها پا به عرصه وجود گذاشت و باران «رحمة للعالمین» باریدن گرفت، چشمه رافت و هدایت فوران نمود و نور محمدى عالم ملک و ملکوت را منور کرد.
پیامبری که همچون خورشید بر تارک اسلام می درخشد و دشمنی اسلام ستیزان نمی تواند از نور وجودش کم کند ‌.
و سالها بعد میلاد فرزند گرامیش حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مصادف با همان روز شد و شادی این روز را دوچندان نمود.

سالروز ولادت حضرت محمد(ص) پیامبر رحمت و مهربانی و قرآن ناطق و ششمین اختر تابناک ولایت امام جعفر صادق(ع) و آغاز هفته وحدت را به تمامی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

و امسال این اتفاق خوشایند با روز دانش آموز و استکبار ستیزی مصادف شده است.

سیزده آبان که در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است. این روز باشکوه بدین سبب روز «دانش آموز» نامیده شد، تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت های چپاول گر به مبارزه بی امان بپردازند و عزّت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند. روز سیزدهم آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند.
پیام روز سیزدهم آبان به مسلمانان این است که: تنها در برابر پروردگار جهانیان و مکتب توحید به نماز بایستند و فقط در پیش گاه خدا به کرنش بنشینند و تا همیشه زمان در برابر ظلم و زورگویی ابرقدرت ها سرتسلیم فرود نیاورند.

 

"حقُّ الولدِ عَلَی الوالِدِ أن یُحَسِّن اسمه و یُحَسِّن أدبه و یُعَلِّمه القرآن"
🔸در جلسه قبل سخن به اینجا رسید که وجود مبارک امیرالمؤمنین صلوات الله و سلامه علیه آموختن حسن ادب و آداب را یکی از اصلی ترین وظایف پدران و مادران و در عین حال یکی از مهمترین حقوق فرزندان معین فرمودند.

🔸بدون تردید دختران و پسران جوان نمی توانند بدون شناخت و عمل به آداب حسنه در حوزه زندگی فردی و اجتماعی از شخصیت قابل احترامی برخوردار باشند.

🔸ضمن اینکه انتقال هدف و تعلیم آداب زندگی با موعظه و سخنرانی و نصیحت های بزرگترها و یا مربیان اجتماعی تبدیل به عادت نمی شود...


برای دریافت فایل کلیک کنید
حجم: 16.8 مگابایت

پدران ومادران قبل از اینکه وارد فضای توقع نسبت به فرزندان خودشان بشوند ، اول باید با روحیات آنها آشنایی پیدا کنند ، بایدها و نبایدهای دوران جوانی را بشناسندچرا که بدون اتکاء و اعتماد به نیازها و ضرورتها و شخصیت و ظرفیت جوانی امکان تأدیب و تربیت جوانان وجود ندارد. 

 

دکتر قنبری می گوید:


برای دریافت فایل کلیک کنید
حجم: 16.7 مگابایت

پیامبر اکرم (ص)

إنَّ اللّهَ یُحِبُّ الشّابَّ الَّذی یُفنِی شَبابَهُ فی طاعَةِ اللّهِ ؛

خداوند دوستدار جوانى است که جوانى‌اش را به اطاعت خداوند مى‌گذراند.

میزان الحکمه، ح 9097
میلاد رسول خاتم


حبیبی یا رسول الله

پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص)

اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است:

بسمه تعالی
جوانان فرانسه !
از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟
سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟
سیدعلی خامنه‌ای
۷ آبان ۱۳۹۹

ضمن محکوم کردن این حرکت اسلام ستیزانه و موهن ، انزجار خود را از تمامی دولتهایی که نسبت به هتک حریم نبوی سکوت نموده اند ، اعلام میداریم.

مختصر درباره ای از ما

مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)
مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

دسته بندی ها

حدیث هفته

حدیث 135

حضرت فاطمه سلام الله علیها

فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.

خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.

کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣

بایگانی