مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

.:: یا علی بن موسی الرضا (ع) ::.

 یکی از زشت ترین مصداقهای همسرآزاری از ناحیه بانوان؛ بدبینی و سوءظن نسبت به همسر است که در فضای رسانه ای امروز و درفضای مجازی (که معمولاً راست و دروغ آن هم هیچ وقت معلوم نمی‌شود و اگر دروغش هم یک زمانی معلوم شود !هیچ دستاوردی ندارد و آثار سوء آن ؛خسارت‌های سنگین خودش رابجا گذاشته) هم به ایجاد سوءظن و بدبینی دامن زده می‌شود و هم زمینه های پیدایی سوء ظن و بدبینی نسبت به همسر وجود دارد و هست.

 

جهت دریافت فایل صوتی اینجا کلیک کنید
حجم: 17 مگابایت
انتخابات 1400

گزیده هایی از کلام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری:

  • انتخابات برای کشور یک افتخار است، یک فرصت است،  یک امکان است، یک ذخیره است که اگر شرکت پُرشور مردم باشد، این یقیناً به آینده‌ی کشور کمک خواهد کرد.
  • ات برای کشور یک افتخار است، یک فرصت است، یک امکان است، یک ذخیره است که اگر شرکت پُرشور مردم باشد، این یقیناً به آینده‌ی کشور کمک خواهد کرد. البتّه اگر این شرکت پُرشور مردم همراه بشود با یک انتخاب درست که حقیقتاً یک نیروی کارآمد و باایمان و پُر‌انگیزه و علاقه‌مند به کار انتخاب بشود به وسیله‌ی مردم، خب این نورٌعلیٰ‌نور است و آینده‌ی کشور را تضمین خواهد کرد. ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
  • من قبلاً... گفتم کسانی که سخن نافذی دارند، مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند، حالا می‌خواهم علاوه بر آن عرض بکنم، تک‌تک آحاد مردم خودشان را موظّف بدانند که علاوه بر شرکت در انتخابات دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند.
  •  انتخابات برای کشور افتخار است، فرصت است، امکان است، ذخیره است که اگر شرکت پُرشور مردم باشد، یقیناً به آینده  کشور کمک خواهد کرد.
  • ان‌شاءاللَّه دولتی که براساس این انتخاب تشکیل میشود، خود را خادم اسلام و مردم و در صفِ اوّل مقابله با دشمنان بداند و این کشور و این ملت را یک قدمِ بلند به آرمانهای اسلامی - که مایه سعادت و خوشبختی مردم است - نزدیک کند. ۱۳۸۰/۳/۱۴
  • روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی، روز جشن است، حقیقتاً جمهوری اسلامی با تجدید این انتخابات‌ها در سالهای معیّن و دوره‌های معیّن، طراوت تازه‌ای پیدا میکند؛ خود را در دلها و چشمهای مردم دنیا به شکل جدیدی، به شکل برجسته‌ای، به شکل طُرفه‌ای مجسّم میکند و نشان میدهد؛ این است که واقعاً روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی، روز جشن است، روز شادی و شور است.
  • در ایام انتخابات جهت شناخت نامزد مناسب، می بایست نواقص، عیوب و امتیازات آنها را در گذشته و حال تفحص کرد تا فرد لایق را پیدا نمود، آیا صحبت کردن پشت سر نامزدها برای انتخاب فرد اصلح، جایز است؟ ملاک چیست؟
  • شنیدم گفته شده که نامزدها در مناظرات و در گفتگوها نظر خودشان را در باب فضای مجازی بگویند یا در باب سیاست خارجی بگویند؛ نه آقا، مسئله‌ی اصلی مردم فضای مجازی و سیاست خارجی و ارتباط با این دولت و آن دولت نیست؛ مسئله‌ی اصلی مردم چیزهای دیگر است؛ مسئله‌ی اصلی مردم بیکاری جوانها است، مسئله‌ی اصلی مردم معیشت طبقات ضعیف جامعه است، مسئله‌ی اصلی مردم مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را میشکند، مسئله‌ی اصلی مردم سیاستهای غلطی است که فلان جوان مبتکر را که میتواند کار انجام بدهد مأیوس میکند... مسائل اصلی مردم اینها است؛ کسانی باید بیایند با اینها مقابله کنند. ۱۴۰۰/۳/۶
و هزارا نکته دیگر که همه حاوی این پیام است: 

حضور پر شور و با بصیرت ملت شریف ایران پای صندوقهای رأی

#همه_میآییم

امروزه معمولاً در محاکم خانواده پرونده های فراوانی از ضرب و شتم مردان از ناحیه همسرانشان ثبت شده! (من سوال کردم. من فکر میکردم مثلاً فقط وقتی میگویند: دست بزن دارد؛ مرد است که می زند! بعد وقتی از این محاکم خانواده پرسیدم ؛ دیدم نه الحمدالله در این قسمت هم بعضی از خانم ها به مقام ترازی رسیده اند. ی در این قسمت هم به آنها ظلم نشده) بعضی ها دست بزن دارند. ولی یک نکته‌ای که وجود دارد اینست که: همین که در فضای عمومی؛ تا می گویند:دست بزن دارد! ذهن پیش مرد می رود و در محاکم هم ثبت پرونده ضرب و شتم زن  به عنوان همسر بیشتر وجود دارد، متاثر از همین فضای عمومی است. و یک علت محیط بودن این پرونده ها؛ بر پرونده های خانم ها اینست که؛ شوهر آزاری یک بلای دردناک پنهان است. غالباً به علتهای مختلفی از جمله: حیا ؛ صیانت ازحریم خانواده و پرستیژ اجتماعی؛ رعایت حریم اخلاق معمولاً شوهر آزاریها پنهان می ماند؛ باز نمیشود؛ گفته نمی شود؛ مگر درموارد نادری که آثار این ناهنجاریها و ظلم یک زن ؛در محیط زندگی به همسرش به افشا و پرده‌برداری بکشد. یعنی بلا بقدری سهمناک و صاعقه به قدری کشنده و گدازنده باشد که؛ نشود از راه عادی و معمولی و با همه ی تحفظاتی که معمولاً در زندگی وجود دارد، بشود به سر و سامانش رساند...

 

 جهت دریافت فایل صوتی اینجا کلیک کنید
حجم: 16.2 مگابایت
دهه کرامت میلاد کریمه اهل بیت و امام رئوف

دهه کرامت از اول ذیقعده سالـروز میــلاد مسعود کــریمه اهل بیت حضـرت فاطمه معصومه(س) تا دهم ذیقعده سالروز میلاد پر نور امام رضا(ع) می باشد.

دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است، مهر و وفایی که خواهر مهـربان و دلداده را به هجــرت وادار نمـوده و غربت و بیـماری و مرگ را در فصـل جوانی برای او آسـان کرده است. دهه کرامـت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمـانی است  و این که می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند.

دهه کرامت یادآور زهرا و زینب (علیهما‌السلام) است.

ذیقعده شد و بهار ایران آمد                       در مشهد و قم دو گنج پنهان آمد

روز یکم کریمه آل رسول                           در یازدهم شاه خراسان آمد

این روز خجسته را به تمامی دختران سرزمین مادری ام تبریک عرض می نمایم.

موضوع گفتگوی ما سبک زندگی اسلامی در خانواده اهل بیت عصمت و طهارت بود و آنطور که من نگاه می‌کردم ؛موضوع و سرفصل این جلسه و چند جلسه آتی ما؛ به همسرآزاری رسید. یک بلیه ی دردناک ؛ ناهنجار؛ مضر و مخرب ؛ مزاحمی که گریبانگیر خانواده‌هاست؛ در سطوح مختلف؛ اشکال مختلف.

 البته همسرآزاری یک پدیده ای است که از روزگاران کهن در جوامع بشری وجود داشته ولی معمولاً وقتی صحبت از همسرآزاری به عنوان یک بلیه به میان می‌آید؛ اذهان عمومی مردم به طرف بدخلقی و کج خلقی و بطرف رفتارهای تند خشونت آمیز مردان ؛برعلیه زنان شکل می‌گیرد. تا می گویی: همسرآزاری!  نوعا یک شوهر بداخلاق لجوج بی نزاکت؛ به تصویر کشیده می‌شود.

 

 


جهت دریافت فایل صوتی اینجا کلیک کنید
حجم: 16.9 مگابایت

یاد پیر جماران

چهاردهم خرداد دیگری فرا رسید و فضای عمومی کشور آکنده شد از یاد و خاطره‌ی آن شخصیّت عظیم، آن مرد بزرگ، آن رهبر بی‌جایگزین، آن دل عطوف، آن اراده‌ی پولادین، آن عزم سرشار از صلابت، آن ایمان عمیق و روشن، آن خردمند حکیم و دور‌اندیش. ملّت ما و کشور ما امروز و تا آینده‌های دور به نگاهبانی از این یاد و خاطره‌ی عزیز احتیاج دارد.

  مهم‌ترین ابتکار امام بزرگوار. امام ابتکارات زیادی داشتند لکن این مهم‌ترین ابتکار امام است، و آن عبارت است از «جمهوری اسلامی»؛ این ابتکار امام بزرگوار بود؛ این همان مردم‌سالاری دینی است که زیر عنوان جمهوری اسلامی رسمیّت پیدا کرد و عنوان نظامِ برخاسته‌ی از فکر و اراده‌ی ملّت ایران و رهبریِ امام بزرگوار شد.

 بحمدالله انقلاب و نظام امام خمینی نه تنها فرو نپاشید و نه تنها متوقّف نشد بلکه روز‌به‌روز قدرتمندتر شد؛ تسلیم نشد، جا نزد، روزبه‌روز استقلال خودش را بیشتر روشن کرد، آشکار کرد، توفیقات بزرگ به دست آورد، بر موانع غلبه کرد؛ چقدر موانعی بر سر راه این انقلاب و این نظام پی‌درپی به وجود آوردند؛ انواع و اقسام: سیاسی، اقتصادی، امنیّتی، و غیره. بر همه‌ی اینها غلبه کرد، پیش رفت. امروز جمهوری اسلامی، هم توسعه‌یافته‌تر از اوّل کارِ چهل سال پیش است، هم پیشرفته‌تر است و از همه جهت جلوتر است به فضل الهی.

 خب، این سؤال پیش می‌آید که راز این ماندگاری چیست، راز این پیشرفت چیست. چرا جمهوری اسلامی با وجود این همه دشمنی، به سرنوشت نظامها و انقلابهای دیگر دچار نشد؟ علّت چیست و رازش چیست؟ من عرض میکنم راز پُرشکوه و افتخاربخشِ این نظام و ماندگاریِ این نظام همین دو کلمه است: یعنی «جمهوری» و «اسلامی». همراهیِ این دو کلمه با هم؛ و موجودی که از این دو کلمه تشکیل شده، باید هم پایدار بماند؛ هم جمهوری و هم اسلامی؛ مردم و اسلام؛ جمهوری یعنی مردم، اسلامی هم که یعنی اسلام؛ مردم‌سالاری دینی.

 کار بزرگ امام بزرگوار ما این بود که این فکر را، این نظریّه را -نظریّه‌ی جمهوری اسلامی را- خلق کرد، آن را وارد میدان نظریّه‌های سیاسی گوناگون کرد -که در آن دوره نظریّات مختلف سیاسی، شرقی، غربی در عرصه‌ی مسائل سیاسی و ذهنیّتهای سیاسی با هم برخورد [داشت]- بعد به آن تحقّق بخشید، عینیّت بخشید. صِرف ایجاد یک نظریّه نبود بلکه آن را تحقّق داد و نظام جمهوری اسلامی را به وجود آورد. کار بزرگ امام این است...

بیانات رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب 14 خرداد 1400

مختصر درباره ای از ما

مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)
مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

دسته بندی ها

حدیث هفته

حدیث 135

حضرت فاطمه سلام الله علیها

فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.

خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.

کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣

بایگانی