مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

.:: یا علی بن موسی الرضا (ع) ::.

میلاد ارباب عالمین مبارک


«مهجة قلبی»
معنایش را نمی دانم، شبیه سخنان عاشقانه است، از آنهایی که وقتی بچه ها دلبری می کنند مادرها می گویند.
لغتنامه را جستجو می کنم «م ه ج ه».
نوشته است: مهجه یعنی «خون قلب» و معنای دیگرش «روح» است. « مهجة قلبی» یعنی «خونی که در قلبم جاریست» یعنی «حیات دلم»

این سخن را مردم از رسول خدا(ص) شنیدند، هر بار که حسین(ع) دلش را می برد چشمه ای از این عارفانه های عاشقانه از دلش می جوشید.گاهی درباره اش می فرمود: « قُرَّةُ عَیْنِی»؛یا می فرمود« رَیْحَانَتِی»، یا « ثَمَرَةُ فُؤَادِی» و...

روزی مردم رسول خدا را دیدند که بوسه ای روی گونه حسین کاشت و فرمود «حسین منی و أنا من حسین» و فرمود: «مَنْ اَحَبَّه فقد اَحَبَّنی»؛ هر کس حسین را دوست داشته باشد، مرا دوست دارد
امروز سالروز اولین نگاه عاشقانه پیامبر(ص) خداست به چشمان حسین(ع). حبیب خدا(ص) امروز شادمان است. جمع گلها در باغ طه جمع است. محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین(علیهم السلام )


ای که در مقــدم تـو بـاد صبــا گُل ریزد
پیـک شادی به نثارت همه جا گُل ریزد
شب میلاد تو عالم اگر عطـر آگیـن است
جبـرئیـل از در و از بـام و هـوا گُل ریزد
ای گُل سـرسبـد گلشـن زهـرا، جبـریل
گربه پـای تو نـریـزد به کجـا گُل ریزد
خبـری گر ز جمـال تـو بـه یوسف بـرسد
ز سـرشک شعف خود همه جا گُل ریزد
هرکسی نقش ببنـدد به لبش نام حسین
گـوئی از شـاخـۀ پُـربـار وفـا گُل ریزد



اعیاد شعبانیه


 

در باب مسئله غریزه جنسی کودکان یک قاعده کلی این است که : کودکان از نُه سالگی به بعد تحریک پذیری بالایی دارند، نگاهشان تغییر می کند و جنس مخالف را با چشم دیگری می بیند . توجه داشته باشبد پسران دارای قوه تخیل قوی ترینسبت به دختران هستند لذا....

دریافت
حجم: 17.4 مگابایت

 

 

 

 

چشم‌های هرزه به دنبال خود، دل های هرزه را به وجود می آورد. دل هرزه یعنی چه؟ یعنی دلی که محبت سالم و صحیح در آن پایدار نمی‌ماند. مرتب محبت ها در آن وارد و از آن خارج می شوند. در میان انسان‌ها هرزه دلان فراوانند. شما در داستان‌ها، فیلم‌ها و خبرهایی که می شنوید، بعضی از زندگی های کسانی را که در اجتماعات بی‌ایمان زندگی می‌کنند، ملاحظه میکنید.

مرد و زن خودشان را در معرض محبتهای گوناگون که به آن عشق میگویند - در واقع عشق هم نیست و محبت زودگذر است - قرار میدهند و محرم و نامحرم هم سرشان نمیشود. نتیجهٔ این گونه ارتباط‌ها چیست؟ آن است که کانون اصلی محبت – یعنی خانواده - به سردی می‌گراید و زن و شوهر که باید به هم عشق بورزند، نسبت به یکدیگر دلسرد، بی‌اعتنا و بی اهتمام میشوند.

 برای پرهیز از هرزگی دل، از کجا باید شروع کرد؟

از کنترل همین دروازهٔ کوچک که چشم و زبان نامیده میشود. در قرآن به زن ها میگویند حتی در حرف زدن با مردهای بیگانه و نامحرم، به گونه‌ای تکلم نکنید که آن کسی که در دلش مرض است - یعنی هرزه دل است - در طمع بیفتد.


دریافت
حجم: 24.8 مگابایت

مقام معظم رهبری: ۸۱/۱۱/۳


برای بهشت رفتن یا جهنم رفتن باید سبب مشخص شود، و این کار را محاکمه می کند. این محاکمه برای مؤمن از بهترین لذتها و خوشیهاست که فریادش بلند می شود : " هاؤم اقرُؤُا کتابیه إنِّی ظَنَنْتُ أَنِّی مُلَاقٍ حِسَابِیَهْ" که این حاکی از خوشحالی زائد الوصف اوست. و برای کفار کیفر و عذاب است " وَ وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ عَلَیْها غَبَرَةٌ * تَرْهَقُها قَتَرَةٌ * أُولئِکَ هُمُ الْکَفَرَةُ الْفَجَرَةُ...

ادامه مباحث معاد از زبان استاد رضا محمدی:


دریافت
حجم: 17 مگابایت

زیارت دیدار محبّ و محبوب است . تبعاً در هر دیداری یک آداب و یک گفتاری وجود دارد و برای هر دیداری یک میقاتی باید باشد تا دیدار در آن وعده گاه حاصل شود. حرم در واقع محل دیدار است. چون آخرین اثری که از آن زیارت شونده در اختیار بوده در آن حرم به ودیعت گذارده شده . ضمن اینکه زیارت شونده به محل دفنش توجه دارد . این دیدار برای خودش ادبیاتی دارد . در هر دیداری گفتگویی بین دوطرف واقع می شود و زیارتنامه در واقع همان غزلواره ای است که زائر با مزور گفتگو میکند ...

" و أدمتُم ذِکرَه و وَکَّدتُم میثاقَه " :

دریافت
حجم: 15.4 مگابایت

پیامبر اکرم (ص):

کُلُّ ما صَنَعتَ إلى أهلِکَ فَهُوَ صَدَقَةٌ عَلَیهِم .

هر آنچه [ از نیکى] به خانواده ات مى کنى ، آن ، صدقه اى است که به ایشان مى دهى .

صحیح ابن حبّان : ج ١٠

جلسه سی و ششم :

دریافت
حجم: 13.7 مگابایت


جلسه سی و هفتم :

دریافت
حجم: 12.3 مگابایت


جلسه سی و هشتم :

دریافت
حجم: 15.9 مگابایت


جلسه سی و نهم :

دریافت
حجم: 14.4 مگابایت


جلسه چهلم :

دریافت
حجم: 19.9 مگابایت

مقدمات ایجاد جنگ جمل :

دریافت
حجم: 14.6 مگابایت

ایمان تعهد آور است و باید از یک سری افکار و اعمال دوری نماید ایمان با سوءظن و تجسّس و غیبت  و مسخره کردن بندگان خدا سازگار نیست. ریشه مسخره کردن ، احساس خود برتربینی است که قرآن این ریشه را می خشکاند و می فرماید: نباید خود را بهتر از دیگران بدانید، شاید او بهتر از شما باشد: " عسی أن یکونوا خیراً"
سوره مبارکه حجرات:

دریافت
حجم: 15.7 مگابایت

مختصر درباره ای از ما

مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)
مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

دسته بندی ها

حدیث هفته

حدیث 135

حضرت فاطمه سلام الله علیها

فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.

خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.

کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣

بایگانی