مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

.:: یا علی بن موسی الرضا (ع) ::.

معمولاً درمیان ما هر وقت سخنی از همسرداری به میان می‌آید هم از ناحیه مرد و هم از ناحیه زن؛ این مفهوم دقیق؛ غنی و عمیق مورد دستبرد یکی از طرفین واقع می شود یعنی یه طوری بانوی خانه معمولاً همسرداری را وظیفه انحصاری  شوهر خود می داند؛ بدون اینکه هیچ وظیفه و تکلیفی را متوجه خودش بداند و مرد هم نوعاً حالا یا غالباً همسرداری را وظیفه زن خودش می داند بدون اینکه برای خودش سهمی در احقاق این حق قائل باشد.

 در حالی که مفهوم عام همسرداری یعنی زن داری و زن داری یعنی رعایت عزت وعظمت و شئونات همسری و مادری و دختری بانوی خانه از ناحیه شوهر و شوهر داری یعنی رعایت احترام و عزت مرد خانواده به عنوان پدر خانه؛ به عنوان  پسر مادر و پدری و به عنوان شوهر از طرف زن . لذا از نگاه قرآن مجید همسرداری از مفهوم عمیق و دقیقی برخوردار است ؛که هر کدام اگر زن و شوهر نسبت به آنها از شناخت دقیق و درست پیدا نکرده باشند و به تکالیف خودشان منطبق با کتاب خدا و سنت پیغمبر اکرم اسلام عمل نکنند؛ به طور طبیعی زندگی دچار فراز و فرود می شود و شاید بیراه نباشد اگر گفته شود که: منهای اوامر و نواهی کتاب خدا و سنت پیغمبر اکرم اسلام ( صَلِّ الله عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ )،گذران روزگاری برای یک زن و مرد معنا پیدا می کند نه زندگی کردند. و حتماً بین زندگی کردن و گذران زندگی کردند تفاوت معنادار و فاصله بزرگی وجود دارد.


جهت دریافت فایل صوتی، اینجا کلیک کنید
حجم: 16.4 مگابایت

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۹:۰۳ ب.ظ

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مختصر درباره ای از ما

مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)
مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

دسته بندی ها

حدیث هفته

حدیث 135

حضرت فاطمه سلام الله علیها

فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.

خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.

کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣

بایگانی