مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

.:: یا علی بن موسی الرضا (ع) ::.

 

بعد ازسپری شدن یک ماه ازانعقاد عقد و نکاح بین امیر المومنین (صلوات الله علیه) و حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها)؛ بنا به پیشنهاد عقیل ابن ابو طالب و ام ایمن و تعدادی از مخدرات حریم رسالت و نبوت ؛ رسول گرامی اسلام موافقت فرمودند که این دختر و پسر جوان زندگی خودشان را آغاز کنند .

از روایات و اخبار اینطور دریافت می شود که ؛ بعد از انعقاد عقد و نکاح؛ وتا قبل از اینکه امیرالمومنین (صلوات الله علیه) و حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) زندگی مشترکشان را شروع کنند؛ دو نکته دستاویز ساده اندیشان و بد خواهان فتنه گر شد؛ تا فرهنگ ناب ازدواج اسلامی را از محور و مدار خودش بیرون ببر ؛ که همین دو موضوع هم به عنوان میراث شوم ؛ بعدها در زندگی اهل ایمان جریان پیدا کرد. الان هم به همان شکل؛ تقریبا ادامه  دارد!

- یکی از مسایلی که باعث طعن و توطئه می شد وضعیت اقتصادی و معیشتی امیرالمومنین علی (صلوات الله علیه) نسبت به سایر اصحاب بود. که اینها می آمدند و می گفتند: انتخاب علی ابن ابیطالب (صلوات الله علیه) که نه در  آمدی دارد و نه اقتصادی و  وضعیت مالی قابل پیش بینی هم برایش نیست؛ انتخاب خوبی نبود !


برای دریافت فایل کلیک کنید
حجم: 13.8 مگابایت

 

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۲۰ ق.ظ

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مختصر درباره ای از ما

مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)
مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

دسته بندی ها

حدیث هفته

حدیث 135

حضرت فاطمه سلام الله علیها

فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.

خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.

کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣

بایگانی