مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

.:: یا علی بن موسی الرضا (ع) ::.

اخلاق را به سه جهت می توان معنا کرد؛

1/ معنای عام (اعمّ) = تربیت همه ابعاد وجودی انسان و به تعبیری واجبات عقلی، قلبی و بدنی را شامل می شود، مثلاً اگر کسی نماز نخواند به معنای عام ان می گوییم بد اخلاق است

2/ به معنای خاص = آن علمی که با قلب انسان سر و کار دارد. به تعبیری فضایل و رذایل انسانی را در بر میگیرد.مثلاً اگر کسی بخیل باشد می گوییم بداخلاق است.

3/ به معنای اخصّ = دارای یک یا چند صفت خوب است، کسی که مثلاً تند خو نباشد می گوییم خوش اخلاق است، ممکن است نماز هم نخواند ، بخیل هم باشد، ولی چون تندخو نیست میگوییم خوش اخلاق است...

کتاب جهاد با نفس همه ابعاد وجودی انسان را در بر می گیرد یعنی اخلاق به معنای عامّ است.

دریافت
حجم: 22.6 مگابایت

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۴۷ ب.ظ

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مختصر درباره ای از ما

مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)
مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

دسته بندی ها

حدیث هفته

حدیث 135

حضرت فاطمه سلام الله علیها

فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.

خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.

کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣

بایگانی