خدای سبحان، گرچه قرآن را نازل کرد؛ اما نه آن طوری
که باران را نازل کرد، برف و تگرگ را نازل کرد و اینها جزء نزولات آسمانی هستند،
قرآن را چنین نازل نکرد! زیرا خدای سبحان، برف و باران و تگرگ را به زمین انداخت؛
ولی قرآن را به زمین آویخت. بین این انداختنِ برف و باران و آویختن این حبل متین
فرقهای فراوانی است، چون قرآن را به زمین آویخت، نه انداخت. از او به حبل متین
یاد کرد و جامعه بشری را به اعتصام به این حبل فرا خواند. طنابی مورد اعتصام و
استمساک است که به جای بلندی بسته باشد، وگرنه حبل افتاده در گوشهای مشکل خود را
حل نمیکند؛ چه رسد به حلّ مشکل معتصمان.
ذات أقدس الهی قرآن را به زمین آویخت، نه انداخت و چون عترت طاهرین هماهنگ آن هستند، ولایت را به زمین آویخت، نه انداخت، خلافت را، نبوت را، رسالت را، امامت را، به زمین آویخت، نه انداخت.
"واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرّقوا"
برگرفته از بیانات استاد جوادی آملی
حضرت فاطمه سلام الله علیها
فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.
خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.
کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣