ماتریستها می گویند: شما می گویید خدا ازلی است و به وجود آورنده ای نداشته و ندارد . ما هم می گوییم طبیعت همینگونه است. این چه اشکالی دارد؟ چرا با عقل سازگار نیست؟ چون اگر شما بگویید هر چیزی علتی دارد، ما می گوییم علت خدا چیست؟ اما اگر بگویید ممکن است یک علتی باشد که هر چه قدر هم به عقب برگردید به علت نیاز نداشته باشد، خب ما هم می گوییم علتهایی که در جهان ماده هست مثل همین کهکشانها ، این آسمانها و زمین و... این طبیعت ازلی است و نیازی به علت هم ندارد....
حضرت فاطمه سلام الله علیها
فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.
خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.
کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣