در شرح حدیث 36 و بیان صفات سلبیه و ثبوتیه گفته شد : " هر نقصی که بخواهد تصور شود در خدا راه ندارد و آنچه از هستی و کمال و والایی است در واجب الوجود هست. خداوند از هرچه از جنس اعدام و نقص و کمبود و .. است ، منزّه است. به نظر محققان همه نواقص و کمبودها به یک صفت بر می گردد و آن هم امکان است. همین که می گوییم خدا ممکن نیست ، همه صفات سلبیه از باریتعالی سلب می شود. ولی امام رحمت الله علیه می فرماید :من این مطلب را قبول ندارم که با سلب امکان تمام صفات سلبیه از خدا دور می شود . همانطور که علم با قدرت فرق دارد صفات سلبیه هم متفاوت هستند. وقتی که می گوییم خداوند عالم است سلبش می شود خدا جاهل نیست ، وقتی می گویییم خدا قادر است سلبش این است که خدا عاجز نیست و... پس نمی توان گفت همه صفات سلبیه به یک صفت بر می گردد. به تعداد صفات ثبوتیه ، صفت سلبی داریم....
حجم: 14.1 مگابایت
حضرت فاطمه سلام الله علیها
فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.
خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.
کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣