شرح و تبیین حدیث 36 :
....جنس علم خداوند متعال با جنس علم ما متفاوت است. هر علتی به معلول خودش علم حضوری دارد و چون عالم معلول خداست پس عالم معلوم خداست چون عالم در حضور خداست. رابطه بین علت و معلول رابطه تعلقی و ربطی است. حقیقت معلول مساوی است با ربطش به علت ، اگر هست به خاطر این است که در محضر معلول حضور دارد. پس خداوند متعال چون به علت که خودش باشد عالّم است به معلول هم که عالَم است عالّم می باشد.....
حضرت فاطمه سلام الله علیها
فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.
خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.
کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣