حضرت امام در توضیح نسبت دادن تردید به خدا می فرماید : آنچه که مؤمن دارد در یک افق بالاتری از خداست پس اکراه مؤمن در واقع اکراه خداست و این اکراه تردید نامیده شده است.یعنی از نگاه عرفان همه عالم محضر خداست پس هر فعلی که در عالم باشد منسوب به خدا می شود.اکراه مؤمن از مرگ هم در افق بالاتر به خدا منسوب می شود چنانچه نماز خواندن او هم با اینکه با اختیار صد در صد صورت می گیرد ، کار خداست....(حدیث 34) :
حضرت فاطمه سلام الله علیها
فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.
خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.
کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣