مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

.:: یا علی بن موسی الرضا (ع) ::.

تلاوت صفحه 431 :

قطره ای از دریای بیکران کلام الهی :

آیه شماره 70  از سوره مبارکه طه
 فَأُلْقِىَ السَّحَرَةُ سُجَّدًا قَالُواْ ءَامَنَّا بِرَبّ‏ِ هَارُونَ وَ مُوسىَ‏
(موسی عصای خود را افکند، و آنچه را که آنها ساخته بودند بلعید.) ساحران همگی به سجده افتادند و گفتند: «ما به پروردگار هارون و موسی ایمان آوردیم!»
نکات تفسیری :

1- براى افراد سالم و غیر لجوج، روشن شدن حقّ همان وتسلیم شدن همان. «اُلقى» (گویا در باطن مجبور به سجده شدند)
2- راه توبه براى همگان باز است، توبه از شرک، ایمان آوردن به خداست. «اُلقى السحرة» هر انسان منحرفى را بد ندانیم، شاید توبه کند.
3- انسان‏ها در انتخاب عقیده آزادند و مجبور محیط نیستند. «القى السحرة»
4- سجده، از آثار یقین است، ایمان بدون سجده نمى‏ شود. «القى السحرة سجّدا»
5- ساحران، در یک جمله، ایمان خود را به توحید و نبوّت اظهار داشتند. «آمنّا برّب هارون و موسى» (قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهرى)

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۵۵ ق.ظ
عکس جدید

:: عکس جدید میگویید:

خیلی جالبه همین یه آیه این همه نکته تفسیری داشت .... 

ممنون 

http://khabis.ir

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مختصر درباره ای از ما

مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)
مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

دسته بندی ها

حدیث هفته

حدیث 104

امام صادق علیه السلام :
فَضَّلَ اللّهُ الجُمُعَةَ عَلىٰ غَیرِها مِنَ الأَیّامِ، وإنَّ الجِنانَ لَتُزَخرَفُ وتُزَیَّنُ یَومَ الجُمُعَةِ لِمَن أتاها، وإنَّکُم تَتَسابَقونَ إلَى الجَنَّةِ عَلى قَدرِ سَبقِکمُ إلَى الجُمُعَةِ، وإنَّ أبوابَ السَّماءِ لَتُفتَحُ لِصُعودِ أعمالِ العِبادِ.
خداوند، روز جمعه را بر روزهاى دیگر برترى بخشیده است. در روز جمعه، بهشت براى کسی که به [نماز] جمعه بیاید، آراسته و مزیّن می‌‏شود، و شما به اندازۀ پیشتازیتان به سوى [نماز] جمعه، به سوى بهشت، پیش خواهید تاخت و درهاى آسمان نیز براى بالا رفتن اعمال بندگان، باز می‌‏شوند.
الکافی: ج۳ ص۴۱۵

بایگانی