مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

.:: یا علی بن موسی الرضا (ع) ::.

... چه کنیم از غم وغصه نجات پیدا کنیم؟ چقدر کتاب ها در مورد راز شاد زیستن نوشته شده ، چکار کنیم تا شاد زندگی کنیم . شما آن کتابها را بخوانید و این آیه را هم بشنوید . آنها را دریک کفه ترازو بگذارید و این آیه را هم درکفه دیگر تازو بگذارید و ببینید آنها چقدر بیراهه رفته اند . چرا ؟ چون نور ندارند . ذکر معروف به ذکریونسیه  . یونس وقتی مبتلا شد ، غم وغصه تمام وجودش را فرا گرفت .این ذکر را گفت :
" لا إله إلا انت سبحانک إنّی کنتُ من الظالمین " گفت خدایا فقط تویی ، هیچکس جز تو نیست ، " سبحانک " کار تو درست است ، تو هیچ ایراد و اشکال و مشکلی نداری . " إنّی کنتُ من الظالمین"  اگر مشکلی هست در من است در تو نیست . کسی که به من ظلم کرد خودم هستم تو نیستی  " سبحانک إنّی کنتُ من الظالمین"  و بعد از اینکه یونس این را گفت ، قران می گوید : " فاستجبنا له و نجّیناه من الغم " همین که این را گفت ما پاسخ خودمان را به او دادیم و اورا از غم و غصه رها  کردیم . بعد می گوید : " و کذلک ننجی المومنین "  هر جا قران می گوید کذلک یعنی این سنت ماست ، این روش ماست ، شیوه ماست . ما این چنین اهل ایمان را از غم و غصه نجات می دهیم .
چگونه ؟ یعنی اینکه آدم بیاید اعتراف کند، اعتراف کند که خدایا من بودم که خطا کردم . من بودم که جفا کردم. من بودم که به خودم ظلم کردم
اگر انسان از روی ایمان ، از روی باور ، از روی صدق و صفا این را به زبان بیاورید از غم و غصه ها نجات پیدا می کند. می گوید که ما نجات می دهیم . چون هر چه بر سر انسان می آید ریشه در خودش دارد . این آیه قران این را به ما می گوید : " ما اصابک من سیئه فمن نفسک " هر چه بر سرت می آید ریشه در افکارت دارد ؛ ریشه درچیز ی ندارد .

هر چه آید بر تو از ظلمات و غم                   آن زبی باکی و گستاخی ست هم


برای دانلود کردن اینجا کلیک کنید.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۵۸ ق.ظ

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مختصر درباره ای از ما

مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)
مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

دسته بندی ها

حدیث هفته

حدیث 135

حضرت فاطمه سلام الله علیها

فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.

خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.

کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣

بایگانی