قال رسول الله صلی الله علیه و آله : لِکُلِّ شَیءٍ حِلیَةٌ وَ حِلیَةُ القرآنِ الصَّوتُ الحَسنُ
هرچیزی را زیوری باشد و زیور قرآن صدای خوش است.
اصول کافی 2/615 تلاوت صفحه 37 :
قطره ای از دریای بیکران کلام الهی:
آیه شماره 93 از سوره مبارکه یونس
وَلَقَدْ بَوَّأْنَا بَنِی إِسْرَائِیلَ مُبَوَّأَ صِدْقٍ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّیِّبَاتِ فَمَا اخْتَلَفُواْ حَتَّى جَاءهُمُ الْعِلْمُ إِنَّ رَبَّکَ یَقْضِی بَیْنَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فِیمَا کَانُواْ فِیهِ یَخْتَلِفُونَ
به راستى ما فرزندان اسرائیل را در جایگاه[هاى] نیکو منزل دادیم و از چیزهاى پاکیزه به آنان روزى بخشیدیم پس به اختلاف نپرداختند مگر پس از آنکه علم براى آنان حاصل شد همانا پروردگار تو در روز قیامت در باره آنچه بر سر آن اختلاف مى کردند میانشان داورى خواهد کرد تفسیر :برخوردارى از مسکن مناسب، یکى از نعمتهاى الهى و مورد پسند ادیان الهى است. «مبوّء صدق»
در نهضت هاى انبیا، علاوه بر معنویّت، ابعاد مادّى زندگى مردم نیز مورد توجّه است. «بوّأنا، رزقنا»
با آنکه اغلب پس از انقلاب ها و تحوّلات، توازن اقتصادى جامعه به هم مى خورد و گرانى یا قحطى پیش مى آید، ولى خداوند با سرنگونى رژیم فرعونى، بنى اسرائیل را از کمبودها نجات بخشید. «رزقناهم»
تفرقه، همه ى نعمتهاى الهى را خنثى مى کند. «بوّأنا، رزقنا، اختلفوا»
ریشه ى اختلاف ها، همیشه مسائل مادّى و رفاهى نیست، گاهى هم هوسها است. «بوّأنا، رزقنا، اختلفوا»
علم به تنهایى نجات بخش نیست. «اختلفوا، جائهم العلم»
قرآن بیشترین انتقاد را از اختلافهاى آگاهانه دارد. «جاءهم العلم»