مؤسسه قرآن و عترت علی بن موسی الرضا (ع)

.:: یا علی بن موسی الرضا (ع) ::.

…. از تحلیل تاریخ در می یابید که

1-     از ابتدای رسالت پیامبر اکرم (ص) تا روز فتح مکّه عبّاس ، پیامبر را تصدیق نکرد . نه تنها تصدیق نکرد ، بلکه علی رغم فضای ضّد اسلامی و ضّد نبوّتی که در شهر مکّه وجود داشت و همه چیز بر علیه پیامبر اسلام بود، او مقام سقایت حاجّ را هم در اختیار داشته ضمن اینکه در فعالیت های ضّد اسلامی قریش حتی در روز بدر شرکت داشته و به اسارت هم در آمده .

2-     این که زمان حضور او در کنار پیغمبر و اظهار او وقتی محقق شد که حتی اگر به محضر پیغمبر اسلام هم نمی رسید، یکی دو روز بعد مجبور بود در شرایط منفعل تر و سخت تری با پیغمبر اسلام مواجه بشود . (یعنی این گونه نبود که می توانست نیاید و آمد )

3-      این که وقتی تاریخ را تحلیل می کنید ، اسلام آوردن عباس به نوعی مقدمه مسلمان شدن ابوسفیان بود .

4-      وقتی شما کل خبر را در مورد اسلام آوردن عباس و ابوسفیان در محضر پیامبر بررسی می کنید ، ...



برای دانلود کردن اینجا کلیک کنید.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴ ق.ظ

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دسته بندی ها

حدیث هفته

حدیث پنجاه و چهارم

امام علی علیه السلام

کَفاکَ مُؤَدِّبا لِنَفسِکَ تَجَنُّبُ ما کَرِهتَهُ مِن غَیرِکَ؛

دورى کردن از آنچه از دیگران ناخوش می‌دارى، بهترین ادب‌آموز توست.

غرر الحکم: ح ۷۰۷۷