استاد محمدی در ادامه تفسیر سوره ی نباء (قسمت اول ) بیان نمودون که:
در نگاه عرفا ، بهشت سه مرتبه دارد :
جَنّةُ المِثال : " جَنّاتٍ تَجری مِن تَحتِها الاَنهار " همه افرادی که در بهشت می روند ، نوعاً از این مرتبه برخوردار می شوند .
جَنّةُ العَقل : صور عقلانی است که اهل معنا از آن بهره می برند و لذّتش را درک می کنند .
جَنّةُ الذّات : " فَناءِ فِی الله " تمام اوصاف خدا در او تجلّی پیدا می کند ، رئوف و کریم و رحیم و ... خواهد شد و تنها قیّوم نخواهد شد . یعنی قائم به ذات نمی شود .
حضرت فاطمه سلام الله علیها
فَرَضَ اللّهُ الإِیمانَ تَطهیراً مِنَ الشِّرکِ... وَالزَّکاةَ زِیادَةً فِی الرِّزقِ.
خداوند ایمان را پاک کننده از شرک... و زکات را افزاینده روزى ساخت.
کتاب من لا یحضره الفقیه : ج ٣