عشق به امام زمان در کلام بهجت

تاریخ: ۰۶-شهریور-۱۳۹۴

 

 

 

 

 

 

17
بااینکه ارتباط و وصل با آن حضرت و فرج شخصی ، امر اختیاری مااست  – به خلاف ظهور و فرج عمومی – بااین حال چرا به این اهمیت نمیدهیم که چگونه با آن حضرت ارتباط برقرارکنیم؟!(درمحضربهجت :۱۳۴

۲۱۸ – تلاوت قرآن کریم

تاریخ: ۰۶-شهریور-۱۳۹۴

تلاوت صفحه ۲۱۸ :

 

قطره ای از دریای بیکران کلام الهی :

آیه شماره ۷۰  از سوره مبارکه مومنون
أَمْ یَقُولُونَ بِهِ جِنَّةُ بَلْ جَاءَهُم بِالْحَقّ‏ِ وَ أَکْثَرُهُمْ لِلْحَقّ‏ِ کَارِهُونَ
یا می‏گویند او دیوانه است؟! ولی او حق را برای آنان آورده; اما بیشترشان از حق کراهت دارند (و گریزانند).

نکات تفسیری :
۱-دشمنان دین، براى حفظ مرام خود، شخصیّت مردان خدا را خدشه دار مى‏ کنند. (ام یقولون به جِنّه)
۲- حقّ باید مطرح شود، اگر چه اکثریّت ناراحت شوند. (بل جاءهم بالحقّ و اکثرهم للحقّ کارهون)
۳- بعضى کفّار، فطرت سالم دارند و حقّ را مى‏ پذیرند. (اکثرهم للحقّ کارهون)

۲۱۷ – تلاوت قرآن کریم

تاریخ: ۰۵-شهریور-۱۳۹۴

تلاوت صفحه ۲۱۷ :

قطره ای از دریای بیکران کلام الهی :

آیه شماره ۶۹  از سوره مبارکه مومنون
أَمْ لَمْ یَعْرِفُواْ رَسُولَهُمْ فَهُمْ لَهُ مُنکِرُونَ
یا اینکه پیامبرشان را نشناختند (و از سوابق او آگاه نیستند)، از این رو او را انکار می‏ کنند؟!

نکات تفسیری:
۱- در تبلیغ و دعوت، تمام راه هاى بهانه جویى را براى مخالفان حقّ مسدود کنید. (ام جائهم ما لم یأت)، (ام لم یعرفوا)
۲- پیامبر باید در میان مردم (به خوبی) شناخته شده باشد تا بهانه‏ اى براى انکارنباشد. (ام لم یعرفوا رسولهم)

۲۱۶ – تلاوت قرآن کریم

تاریخ: ۰۴-شهریور-۱۳۹۴

 

آیه شماره ۳۲  از سوره مبارکه عنکبوت
قَالَ إِنَّ فِیهَا لُوطًا قَالُواْ نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَن فِیهَا لَنُنَجِّیَنَّهُ وَ أَهْلَهُ إِلَّا امْرَأَتَهُ کَانَتْ مِنَ الْغَبِرِینَ
(ابراهیم) گفت: «در این آبادی لوط است!» گفتند: «ما به کسانی که در آن هستند آگاهتریم! او و خانواده‏اش را نجات می‏دهیم; جز همسرش که در میان قوم (گنهکار) باقی خواهد ماند.»
۱- وجود اولیاى الهى در جامعه، مانع نزول قهر الهى است. «انّ فیها لوطاً»
۲- فرزندان، هنگام تضادّ فکرى میان والدین، مى‏توانند راه حقّ را انتخاب کنند. «و اهله الاّ امراته» (فرزندان لوط، راه پدر را بر راه مادر ترجیح دادند)
۳- زن، شخصیّتى مستقل دارد و مى‏تواند تحت تأثیر مرد یا نظام اقتصادى و فرهنگى خانواده قرار نگیرد. «الاّ امراته»
۴ – عنوان اجتماعى مهم نیست؛ ایمان و عملکرد معیار است. «الاّ امراته» (همسر پیامبر بودن به تنهایى ارزش نیست، همراهى و تبعیّت از او ارزش است)
۵- همسران پیامبران، معصوم نیستند. «الاّ امراته» (حتّى از میان زنان پیامبر اسلام‏صلى الله علیه وآله، تنها بعضى مورد الطاف ویژه‏ى الهى بودند. چنانکه در جاى دیگر مى‏خوانیم: «فانّ اللَّه أعدّ للمحسنات منکنّ أجرا عظیما»(احزاب/۲۹))

صفحه 1 از 25512345...102030...انتها
طراحی و اجرای قالب M3G.ir